Dag 14 – Våra resor

Har varit i fjällen endel, i Kläppen, Grövelsjön, Idre Fjäll, Tandodalen/hundfjället och Lindvallen. Också på sommarsemester mest till olika ställen på väskkusten, favoriten är Fjällbacka. Ett mysigt ställe som hör till sommaren för mig. HAr också varit på Öland, ostkusten, skåne och lite andra ställen här och där. Utomlands semestrar har bärt iväg till Cypern, som var min första utomlandsresa. Egypten som var första resan utanför Europa. Och Italien som var på träningsläger. Och i helgen var jag i London med tjejkompisar. Hra också varit i danmark några gånger. och endel andra länder när vi åkte med bussen ner till italien. Men de jag tänkte berätta om nu är resan till London som var den nyligaste. :)
Vi åkte iväg vid 4 tiden här ifrån och kom fram till landvetter lagom i tid. (iofs med en bil som rök under motorhuven, inte bra!) När vi står på landvetter ringer telefonen och det visar sig att vi är på FEL flygpats, illa illa, smått panik. Får tag i taxi och åker till Göterborg city flygplats! Hinner med flyget och landar trygt i England. Tar en taxi till vår vandrarhem och sover ett par timmar innan vi börjar vår första dag ute på Londons gator. Det första beröket vi gjorde var på Madame Tussauds. (vaxdock musséet) Värt ett besök tycker jag allt. De måste man ju se när man är i London! Sedan tg vi oss fram med tunelbanda till andra kända platser i London b.la. Big Ben och Nothing Hill.. På kvällen gick vi ut och åt och sedan kollade vi in lite av londons nattliv.. På Söndagen bestämmer vi oss för en heldags schoping!! Det blir en rad olika affärer, Primarkt, forever 21, topshop mm. Kollar också in Londons finaste köpcenter, Harrods. efter en heldag på stan har vi väldigt ont i fötterna så tar en lugn kväll med mat ute och tidigare sänggång. Måndagen som är vår sista dag åker vi iväg å tittar på en stor marknad med allt möjligt.. Kommer inte ihåg hur den hette dock. Kollar också in Hyde park, en jätte stor ganska mysig park mitt i London. :) Vi tänkte vila fötterna denna dag så hoppas på en vanlig buss och åker utan end mål för att få se lite av london. Funderar också på att se en musikal men bestämmer oss för att de kostar för mycket pengar och går istället ut och äter å spelar bowling sista kvällen. TIDIGT tisdag morgon åker vi till flyget och flyger hem. Resan från Göteborg tar lite tid för bilen läcker vatten. inte roligt för Emilia som var ägare till bilen.. Så stoppen att flylla på vatten bli allt tätare.. Men vi kom hem och allt gick bra och vi fick ett par roliga, bra men intensiva dagar i London! Tack tjejer!! :) Tänkte bjuda på lite bilder:
Utanför Madame Tussauds.
Kul att bilden inte vände på sig.. :/ Känner mig inte tjcok bervid eller så...
Ni får leva med å vänd på huvudet. :)
Utanför där vi bodde.
Marknaden.
En liten bild från hyde park.