Gravidfrågor (Som aldrig blev färdiga, men bättre sent än aldrig... eller?!)

Hur gamla är ni, du och din kille? Nu är vi 21 och snart 23. (då 20 och 22)

Hur fick du beskedet att du var gravid? Mensen var försenad och jag kände på mig att de kanske kunde vara så.  Men hade en väldig mensverk så någonstanns tänkte jag, mensen är nog bara sen.. men orkade inte vänta längre så cyklade iväg och köpte ett test. Och lika fort som kontrollsträcket kom upp kom även gravidsträcket!

Vilken vecka var du i då? Vecka 4 eller 5 tror jag..

Hur reagerade du när gravtestet var positivt? de var många känslor!!

Hur berättade du för din pojkvän att du var gravid? H jobbade så ringde honom på jobbet....

Hur lång tid tog det för dig att bli gravid? jätte fort!!!


Var du orolig för missfall?
 Nej inte speciellt. Jag tänkte att de föds väldigt många barn varje dag, varför skulle just vi få ett missfall?

Vem i er närhet fick veta nyheten först? Emma. Och min mamma. 

Hur gick ni ut med det officiellt? Först berättade vi för släkt och vänner. och när ultraljudet var gjort la vi ut det på fb. 

Känner du dig redo att bli mamma? jo.

Hur känns det att ha en bebis i magen? Det var mest overkligt!

Hur mycket har du gått upp i vikt under graviditeten? Jag gick upp ca 30 kg. 

Cravings? Nej hade inget dirket så, men tyckte att lax och färskpotatis var himla gott.

Gravidkrämpor? Dålig hy. och på slutet havandeskapsförgiftning!

Har ni planerat några namn? Vi hade inga förslag dirket och tillslut gav vi upp och tänkte att vi får se vad det blir. Men vi hade ett tjejnamn vi gillade. 

Hade ni lätt för att komma överens om namnen? Ja

Vad tror ni att det blir, en flicka eller en pojke? Vi trodde på pojke.

Hur länge ska du vara mammaledig? Får vi se. 

Ska ni dela på föräldraledigheten? JA vi delar på den nu. 

När är bebisen beräknad att komma? HAn var beräknad till 30 dec. men kom den 14 december 2011!

Trackback
RSS 2.0