Förlossningsberättelse del 2!

Tisdag 13 dec.
Som sagt vi hade fått gå ner till förlossningen. kl var nu runt elva-tolv, vet inte riktigt. Vi fick ett rum som skulle bli vårt. Jag fick sjukhusrock och sexiga nättrosor med en mega binda i. För nu skulle vattnet gå.. men först skulle barnmorskan väga och mäta ett nyfött barn så vi fick snällt vänta. Så vid halv ett kanske? Kom hon in och började gör hål på hinnorna. Så vattnet gick och väldigt vad mycket vätska det är !! Mitt i detta rinnande kommer de in med mat, nu skulle här ätas :) Vilket inte kändes så trevligt med all vätska som rann.. haha !!
.
Jag började så smått få en mensliknande känsla, men något mera hände inte. De skulle testa om det kanske räkte med att vattnet gick och att det sedan kom igång av sig självt men de gjorde det inte. Så vid halv 2 skulle jag tro klockan var fick jag ett värkstimulerande dropp, som ökades på var 20 minut..
.
Jag vet att jag efetr ett par timmar tänkte, när det började kännas mer än bara mensverk men ändå inte outhärligt, "gör det inte ondare än så här behöver man ju ingen bedövning när man föder barn" Men ojojoj vad fel man kan ha säger jag bara!!
.
Det bröjade göra ondare och ondare och efter några timmar kommer ju inte ihåg vad klockan var.. Så gjorde det så ont att jag ville ha n¨gon slags bedövning, vi började med lustgas och det var väldigt bra! Men man blev helt borta som en RIKTIG fylla, känner mig helt borta där ett tag har ingen tidsuppfattning alls eller hur länge det höll på... Men jag har hört att runt tio tiden trodde vi att nu måste det öppnat sig ganska mycket men ne.. bara 4 cm, SUCK!
.
Vi höll på med lustgasen i många timmar, men någon gång under kvällen fick jag en epidral mycket bra! Rekomenderar den starkt till alla som ska föda!! Först när vi ksulle sätta den fick vi ta ett blodprov eftersom jag var sjuk för att se om jag kunde ta en. 30 minuter senare fick vi svar att jag kunde ta en.. skönt. När narkos läkaren äntligen kommer får jag värk så vi får vänta tills den är över och under tiden ringer hans telefon att han måste skynda sig när till operation.. Så vi får vänta ytterligare ett tag.. och nu gör det hiskligt ont! Men tillslut kommer någon och jag är helt snurrig men när epidralen börjat värka kan jag släppa lustgasen för en stund och vara lite mer med igen.
.
Men snart börjar det göra väldigt ont med den också, så jag får ta till lustgasen igen. De undersökte flera gånger under kvällen om det hänt något, mätte hjärtljud och sånt jag hade många sladsar på mig.. De ändrade också droppet och vid något tillfälle säkte dom det eftersom jag fick för täta värkar.
.
När jag var öppen 8 cm började krystvärkarna, jag fick testa att trycka på.. Och det öppnade sig. Men värkarn var för svaga så jag fick inte trycka på för då skulle jag inte orka men det var väldigt svårt så lite tryckte man på ändå, det gick inte hålla i mot.
.
Och tillslut fick jag börja krysta, då tog de bort epidralen eftersom den ändå inte gjorde nytta längre då... En liten stund senare tog de bort lustgasen också för jag konsentrerade mig för mycket på den. det gjorde ont men var ändå skönt att nu är det nära !
.
Kl 04,03 kom vår son ut!! Vår fina son.
.
Pappa Henrik klippte navelsträngen och jag fick upp honom på magen, jag hade väntat mig ett gallskrikande barn länge men de gjorde inte vår kille så jag frågade barnmorskan "-Ska han inte skrika?!" och hpon svarade lungt att de har han ju gjort. Men ganska snart såg de bloddroppar på golvet och Lucas fick åka ut i akutrummet. Då hade han bara legat på mig någon minut. Henrik fick följa med. och jag blev sydd....
.
Snart kommer henrik tillbaka och berättade att det var från navelsträngen det hade blött och vår son mådde bara fint! Så han blev avtorkad och kom tillbaka ganska snart.
.
KAN berätta mer om de kommande dagarna en annan gång, lite i taget tar vi här.
.

Kommentarer



Postat av: Bella

Åh vad underbart! Här sitter jag och lipar :'-)

2012-02-02 @ 13:31:53
Postat av: Till Bellis!

haha ! SKulle kommentera din men de gick ju inte.. hm. Roligt med robins kommentarer om dina åsikter ;) Vad tätt ni hade bf på er fub. Vi hade ju 3 månader mellan första och sista, vilket jag kan känna är väldigt långt och jag tycker vi skulle vara i november gruppen.. för de sista paret i den hade inte fått när de var 2 veckor kvar till Lucas kom... Nu är ju Lucas så stor på återträffen sen.. och på babymassage och sånt.. men men :)

2012-02-02 @ 23:33:00
Postat av: Bella

Jaha, vad konstigt! Men har förstått från andras bloggar att det kan bli krångel att kommentera om man skriver från blogg.se appen, vilket jag gjort.

Okej, ja ni hade ju nästan för långt emellan! Kanske är svårt att sätta ihop grupper så alla blir nöjda :P vi är ju yngsta paret också, tror alla andra är över 30..

Ja det låter ju som om det hade varit roligare för er att vara i den tidigare gruppen! Förhoppningsvis lär man känna andra ändå :)

2012-02-04 @ 17:54:16
Postat av: till bella.

ja. vi hade ju ett par till i samma ålder så deär ju kul iaf :) Inte kul att vara så mycket yngre heller. FAst å andra sidan spelar det väl inte så stor roll.. :) De man vill umgås med brukar man ju hitta ändå typ babycafe kanske :) Eller sedan innan. :)Och barnen skilljer det ju ändå inte jätte mycket på sen... mest nu :)

2012-02-05 @ 13:56:37
Postat av: Bella

Ja precis! Det löser sig väl alltid sen :)

2012-02-06 @ 15:01:44
URL: http://agabriella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0