30 dagar - 30 inlägg. har ju gått sådär..

Internett har krånbglat och klånglat och åter igen krånglat!!! å nu ska jag till london ett par dagar så kanske ska uppdatera alla de inlägg jag missat/kmr missa i ett nu... :) Varandar för långt inlägg utan bilder... trist.. ja jag vet! :)

Dag 2 -  mina syskon (2011-08-12)
Okej. jag har en bror som är 18 år heter Simon och bor hemma hos mamma och pappa. och går sista året på gymnasiet.. När vi var små var vi som bästa kompisar också så inte bara syskon. :) Klart vi bråkade som alla andra syskon också men. Det hör ju liksom till. Men när vi blev äldre hade/har vi fortfarande bra o´kontakt men inte på samma sätt som när vi varit små. men vi har alltid funnits där för varandra vilket kan vara skönt ibland. Vet inte vad jag ska berätta riktigt... :)

Dag 3 - Mina föräldrar (2011-08-13)
Ja, mina föräldrar heter Annika och Peter.. Vad ska jag berätta om dom..? Mamma år undersköterska och pappa snikare. Dom gillar att åka på skidsemester till fjällen men också till kusten på sommaren och en å annan sväng utomlands. Svårt att veta vad man ska säga utan att berätta för mkt. men dom är BRA att ha :)

Dag 4 - Mina vänner 2011-08-14)
Det finns ganska många ändå. men som varit olika "viktiga" (om man nu kan säga så.. missuppfatta rätt) under olika delar av mitt liv. När jag var riktigt liten lekte jag mest med granbarnen.. Som var mina första kompisar. När jag började skolan hittade jag andra kompisar att leka med. men lekte mest med en tjej, Amanda. Jag blev ofta väldigt bra kompis med bara en åt gången.. vi hade jätte kul ihop och lekte massa roligt. men efter några år hade vi ett upphåll i vår kompisrelation och vi träffade andra komisar istället. men när vi var runt 15 år började vi umgås igen och det har hållt i sig fortfarande.. :) I vårt "uppehåll" började jag istä'llet umgås jätte mycket med en annan tjej, Emelie. Vi var jätte bra kompisar under flera års tid. men när vi började gymnasiet börja vi i olika klasser och gled ifrån varandra lite även fast vi alltid träffats och varit bra kompisar så blir det inte längre så ofta som när vi var små. vilket är tråkigt men ändå hör till på något vis. Vi är ju fortfarande bra komisar och träffas ibland och partar ganska ofta. :) Nu bor vi ju en bit ifrån varandra också men det är ju sånt livet är. På gymnasiet blev vi en helt grupp med tjejer som umgicks. Några tillkom under åren där och några föll bort.. vilket också är ganska naturligt när man ändrar sig, mognar och bli äldre. Men en rolig tid att ha många omkring sig på ! MAn behövde aldrig vara själv. Vist var det små gupper i vår stora men det var aldrig bråk mellan som det ibland kan bli bland tjejer.. :)
Självklart finns det kompisar jag inte nämnt vid namn nu och här men skulle bli hur lånt som helst om jag skulle börja rabbla upp alla så kanske man ändå glömt någon. :) Tror alla  mina vänner vet vilka som är mina vänner ändå. :)

Dag 5 - Vad är kärlek (2011-08-15)
Kärlek är ju självklart någon man tycker om. ch det finns många olika sorters kärlek. Det finns kärlek till ett djur t.ex. min lilla älskade katt Gösta och Willy.. Sen finns det kärlek till mitt syskon, kärlek till mina föräldrar och kärlek till mina kompisar. Och sen det vi alla änker på när vi hör kärlek. Kärlek till min pojkvän/sambo! Men jag känner också någon slags kärlek dtill det som ligger i min mage och växer. men tror de kärleken kommer växa och bli MKT MKT större när jag får se den i verkligheten första gången, just nu är allt så svårt att föreställa sig.

Dag 6 - Då tiden (2011-08-16)
VAd ska jag berätta om min då tid. egentligen har det väl inte hänt så mkt. jag har gått i skolan som alla andra.. jag har testat vara ute sent och göra små oskyldiga bus. umgåtts med kompisar, träffat en pojkvän, flyttat hemifrån....

Dag 7 - Framtiden (2011-08-17)
Inom den närmaste framtid ska jag bli mamma, vilket är det som känns störst och mest spänande! Känner mig så förväntansfull. Men förhoppningsvis ska jag väl lyckas få ett jobb inom de närmsta åren, som är ett mål. Vilket känns ännu viltigare nu när jag inte längre bara har mig själv att tänka på. Dyker det inte upp något så får jag börja plugga om några år. till vad vet jag inte. Men att gå arbetslös är inte så jag vill ha min framtid. :)

Dag 8 - Ett ögonblick som jag vill minnas för evigt (2011-08-18)
Studenten, dagen jag fick ett + tecken är två ganska speciella tillfällen hittills i mitt liv. men är säker på att det en dag inom n¨gra månader kommer komma en dag jag tycker är mycket mer speciell.. :D

Dag 9 - Min tro och livsfilosofi (Idag 2011-08-19)
Vet inte riktigt vad jag tror på. men känns på något vis tråkigt att inte tro på något.. Så att det kommer finnas något efter att vi inte längre vandrar på denna jord vill jag tro! Men att vi kommer till himlen och att det finns en gud vet jag inte om man tror på. Dessutom tycker jag kyrkan kan göra så mycket dumt som jag inte alls håller med om.. Kanske finns nagiala som Astrid Lindgren berättar om.. :) Eller kanske finns det spöken och andra som ser till att visa saker i vårt liv blir som dom blir... hm.. jag vet inte riktigt... :)

Kommentarer




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0