Min son <3

NU vet jag inte hur det blev, bilden hamnade överst som skulle vara underst.. Aja,, Fick iaf hem min efterlängtade katt idag också.. som jag saknat och hoppas ska sköta sig fint i rollen som "storebror" (:
.
Den 14 December 2011 kl. 04,03 föddes han, vår son! Han vägde 3550g å var 50cm lång. Känns fortfarande lite konstigt att han faktiskt är min, en del av mig å henrik.. En blandning av oss.. Min söta, mysiga och underbara son!
Som ni säkert läst fick jag havandeskapsförgiftning och fick vara inne på BB ett tag innan han kom, en vecka tror jag det vra men permis över helgen.. På Lucia bestämde de sig för att sätta igång mig då de ansåg att de inte fanns någon anledning att vänta, SKÖNT! Kom ner till förlossningen vid 12-12,30 kinns inte riktigt.. runt 1 peta de iaf hål så fostervattnet gick, de hände inte så mycket så vid tjugo över två tror jag om jag minns rätt fick jag dropp som skulle snabba på det... När de tog hål på vattnet var jag öppen ca 3cm och de hände inte mycket på måånga timmar.. och de gjorde lite små ont.. å jag tänkte gör de inte ondare än så här är det väl inget att föda barn, MEN så fel man kan ha, HAHA!!! Vid 22 tiden hade de bara gått upp 5 cm.. å vid tolv lika samma.. vid två eller något öppnade det sig till 8 å mellan 8-10 tog det inte så lång tid som jag minns det, men hade ingen tidsuppfattning och tur är väl det!! Var jätte rädd att må illa av lustgasen men kände mig mest jätte full, som om man precis ska decka.. men tillslut blev det outhärligt med bara lustgas så då vid de bli epidral.. först blodprover så jag ens kunde få den bedövningen.. och när svaren kommit å narkosläkaren kommit så ringer hans telefon och han får gå iväg på akutfall på operation.. typiskt!! DE händer ju bara på tv inte mig, men jo, just mig!! Ett tag senare kommer en ny narkosläkare och så borta och så ont jag redan hade så kändes de inte att sätta den.. och vad skönt det blev.. eller skönt å skönt men.. bättre !!  och tillslut var han ute !! Men som sagt så är det stora delar av tiden jag inte minns för jag var så borta av smärta och lustgas.. men så efter all smärta låg de en underbar varelse på mitt bröst! :D NU tror jag min lille son vill ha min uppmärksamhet, kanske mat time!

Kommentarer




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0