28 April 2011 ett +.. & 28 April 2012 en bebis...

Idag fr ett år sedan fick vi beskedet, Lucas låg i min mage och växte ! Det var en omtumlande dag, med blandade känslor. Hade ju önskat jag kunde skriva "Den bästa dagen/tiden i mitt liv".. Men så blev det tyvärr inte, vist blev jag Lycklig men samtidigt rädd och lite ledsen eftersom vi inte viste hur vi skulle göra... Känns hemskt att säga det nu när jag har världens finaste son men så var faktiskt fallet. Det var några jobbiga dagar, även fast jag nog inerst inne viste vad jag ville. Men man är ju två om ett beslut (ett sånt beslut) och de är inget man senare kan ångra eller göra om. Det är en viktigt beslut som varar nu och för evigt. Men det är ABSOLUT INGET jag ångrar!! Jag (läs vi) fick en så fin och underbar son 8½ månad senare, den 14 december 2011 tittade lille Lucas ut ! :) Jag minns att jag hade en väldig "mensverk" men mensen var 1 vecka sen.. vist fanns tanken att jag kunde vara gravid men de kändes inte så ändå, hade ju kännt mig bakfull men trodde jag skulle bli sjuk, hade väldigt ont i brösten men kanske hade med mensen att göra tänkte jag... Inte var väl jag gravid. av någon konstig anledning hade jag fått för mig att jag skulle ha svårt att bli gravid men ojojoj så fel man kan ha!! Jag cyklade iaf till affären köpte ett två pack grav.test för jag ville veta nu hur de låg till. orkade inte vänta längre! hade inte ätit frukost än för man skulle ju helst ha morgonurin så mycket viste jag.. Letar upp något att kissa i, går in på toa kissar i muggen och stoppar stickan i.. de kunde ta upp till 1 minut vill jag minnas men de tog bara någon sekund.. jag blev glad och nervös så jag skaka.. Väntade en stund , och sen gjorde jag ett test till. fast jag nyss kissade.. och de var samma resultat!! Ringer henrik på jobbet och säger att jag tror jag är gravid.... Ringer sedan Emma och pratar bort en lång stund med henne. När kl blir 11 nringer jag min barnmorska och säger att jag tror jag är gravid för jag har gjort två posetiva test. Då hon svarar att då ÄR du gravid....
.
Någon dag senare Hjälpte vi Nils att flytta efteråt grillade vi (precis som vi ska göra idag) med Jonas,  då gravida Louise, Nils och Johanna. De var lite jobbigt att se Louise stora mage, men känslan av att jag ville ha kvar vår bebis blev större. Jag ville också få familj. Jag ville inte ta bort "den". Ända skillnaden Då och ikväll blir att vi sitter där med två busiga pojkar Maximus och Lucas. och att Johanna och Nils är inne på BB istället för med och grillar, Så snart får Lucas en kusin till. :)
.
Nu ska jag ta hand om min buspojk ist!

Kommentarer




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0