jag svarar på några till......

Hur gamla är ni, du och din kille? Nu är vi 21 och 23. Kommer vara 22 och 24

Hur fick du beskedet att du var gravid? Kände det på mig... och fick ingen mens.

Vilken vecka var du i då? Vecka 4 eller 5 tror jag..

Hur reagerade du när gravtestet var positivt? Världens tråkigaste svar men kände inte så mycket just då..

Hur berättade du för din pojkvän att du var gravid? Vi gjorde det ihop och då testet var väldigt svagt bad jag honom bara titta på det. För att se vad han såg.  

Hur lång tid tog det för dig att bli gravid? jätte fort!!!


Var du orolig för missfall?
 Nej inte speciellt.

Vem i er närhet fick veta nyheten först? Svägerskorna, Johanna och Pernilla 

Hur gick ni ut med det officiellt? Först berättade vi för släkt och vänner. och när ultraljudet var gjort la vi ut det på fb. 

Känner du dig redo att bli mamma? jo. Är det ju redan 

Hur känns det att ha en bebis i magen? Känns även denna gång lite overkligt även fast jag haft det än gång. Men samtidigt mysigt. 

Hur mycket har du gått upp i vikt under graviditeten? Än bara några kg. 

Cravings? Kakor och är grymt sugen på Öl. fast jag egentligen inte ens gillar de. Och kan ju inte dricka de heller. Har bara luktat på det.. MMMM Juvligt! får köpa mig alkoholfri :) 

Gravidkrämpor? Ont i ryggen !! :@

Har ni planerat några namn? Ne, de har vi inte. Jag gillar Alicia om de blir en tjej.. men får nog även denna gång se vad "det ser ut som" Men om de blir en tjej ska den hete Linnea i andra namn. Blir de en kille vet jag inte alls. :) Har egentligen inte tänkt så mycket på namn. Lucas fick ju ett vi aldrig tänkt på innan så blir nog så även denna gång. :)

Hade ni lätt för att komma överens om namnen? Ja

Vad tror ni att det blir, en flicka eller en pojke? Vi tror på flicka denna gång. men spelar ingen roll. 

Hur länge ska du vara mammaledig? Får vi se. 

Ska ni dela på föräldraledigheten? Ja, de skulle jag tro. :)

När är bebisen beräknad att komma? Hen är beräknad till 22/4-13


Kommentarer



Postat av: Emma , mamma till leija och gravid

Hej ! Hitta din blogg via en annan:) va kul att vi nästan har BF samtidigt, jag har den 17/4:) väntar också min andra:) kram Emma

Svar: Okej. Då kanske dom kommer på samma dag ;)
joliisb.blogg.se

2013-02-18 @ 22:43:09
URL: http://Fredrikssonemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0