varför denna stress och jämnföran?!

Varför sitter vi mammor och jämnför våra barn hela tiden.. jo såklart för de är det bästa vi har. Men varför "mäts de hur bra manma du är" genom vilken vagn du kör, vilka kläder du har, hur uppdaterad du kan vara, hur fint mammaledigheten är? Hur underbart ni fått det osv osv. Ne ibland bara jag känner att jag blir lite irriterad på hur vi beter oss och håller på. För mitt barn är ju jag den bästa mamman och för något annat barn är den mamman bäst. oavsett om jag har ärvda kläder eller kläder från pop... och vist, livet är underbarnt med barn.. MEN glöm inte (!) så är det inte alltid. om livet som mamma är som en dans på rosor får man komma ihåg att rosor också har taggar. Nu låter jag kanske negativ och som jag inte gillar mitt liv som mamma. Men självklart gör jag de och min son är de bästa jag har. Men vi behöver inte alltid måla upp en "så levde vi lyckliga i alla våra skrutiga dagar livs saga"? Kanske inte alls får fram mitt syfte i detta inlägg.. Jaja lättare att förklara face to face. Men skit samma. alla (de flesta) är bra mammor oavsett vilken vagn du kör, vilka kläder du har, om du gått ner allt efter förlossning, om du är social av dig eller trivs bäst hemma. Bara ditt barn är torr, ren, mätt, glad och nöjd och allt dedäringa ;)

Kommentarer




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0