Städa....

Ja att städa med en "hjälpande" bebis är inte det lättaste ska gudarna veta... Känns inte som jag får något gjort för hela tiden måste jag kolla vart han är, om han stoppar något i munnen, plocka ur diskmaskinen är ju bara att glömma.. Antingen en som ska smaka och slänga ur all smutsig disk eller så en skrikande bebis i matstol... NejTack ! Och när H kommer från jobbet ska han "Jag ska bara... eller Men jag hade tänkt.... eller detta måste bli gjort...." När prioriteras "Att få städa utan avbrott?!" Ibland kan jag gilla att städa.. Skön känsla när det blir klart. Men jag HATAR att avbryta när jag fått energi till storstädning... Men eftersom jag alltid ska fixa "mina måsten" med Lucas så H får göra sina i fred så blir detta aldrig gjort... Nu är det inte så att jag inte vill vara med Lucas för självklart vill jag det !! Men ibland vill jag få städa som exempel utan att någon ska avbryta eller utan att jag ska känna mig stressad... Ofta blir det ja, men först SKA jag städa så blir det damsugning, av torkning av tvbord och städning av toa.. Aldrig storstädning!!

Kommentarer




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0