2012

Tänkte göra som så många andra och försöka sammanfatta mitt 2012!
 
Januari: Alla besök och återbesök hade lugnat ner sig och vi försökte hitta en vardag och rutiner i vårt nya liv som småbarnsföräldrar. Konstigt nog känns det som de var väldigt längesedan !! Henrik var pappaledig och vi hittade en liten vattenskada under badkaret i badrummet så det renoverade vi om. 
 
Februari: Henrik började jobba och jag och Lucas fördrev tiden hemma och på diverse babyaktiviteter. Träffade fler mammalediga mammor och bebisar och tog promenader och gick på babycafet. Som jag minns de hände egentligen inget speciellt. Hade återbesök på MVC och Lucas dop började planeras. 
 
Mars: Jag fyllde 21 och Lucas döptes i Fägre kyrka den 10 Mars. Nu hade alla bebisar från vår föräldragrupp födds så vi hade återträff med dem. 
 
April: I April börjar vår babymassage vilket var mycket mysigt att gå på. Även babysimmet. Det börjar bli vår och Lucas får börja testa mat första gången. Vi firade påsk hos Henriks bror med höggravid sambo, och den 27/4 börjar vi vänta på att en ny kusin ska födas. Fortsatte träffa "mammavänner" och gå på olika babyaktiviteter. 
 
Maj: Det börjar nu bli ganska varmt och skönt ute. Lucas får en kusin. och när jag tittar i almenackan är det nästan 3 aktiviteter/v. Har umgåtts ett tag under våren med svägerskorna och barn. Och nu när värmen smyger sig på blev det grillkvällar med dem. Kul att få en bar relation med sin släkt tycker jag. :) Gick också ut med mina tjejkompisar för första gången och grillade drack vin och umgicks. Vilket var väldigt roligt. Att bara få vara Johanna några timmar en kväll utan att "bara" vara mamma. Min fina älskade katt Gösta dog. :( 
 
 
Juni: Lucas blir ½år och min bror tar studenten. får på mig en kiol igen som jag inte kunnat haft på länge. Lucas börjar få sina första tänder och krånglar reält med sovningen på nätterna och vid nattning. Vilket resulterade i bilresor och promenader var och varannan kväll/natt. Jag och Henrik firar också fyra år ihop. Lucas kan sitta själv utan stöd och ta sig bakåt på golvet
 
Juli: JAg börjar hoppa in och jobba lite. Lucas börjar äta mer och mer och tycker det är välgigt intressant och gott. Då fler och fler tänder kommit och krånglande nätter bestämmer vi oss för att börja avsluta amningen. Lucas börjar lära sig att ta sig framåt. Vi åker på en liten semester i detta regninga sverige. Hade inte jätte tur med vädret men fick en kanonhelg hos mamma och pappa med vattenskidor och trevligt sällskap. Börjar också renovera sovrum/barnrum


 
Augusti: Den 11 Augusti kommer de..... Jag är gravid igen... (?!!) Är från och med nu bara hemma 3d/v och ska försöka jobba 2 dagar. Vilket det inte alltid blir eftersom jag inte har fast schema. Sovrummen är klara. Lucas har fått ordning på sitt sovande och sover riktigt bra!
 
September: Pappa fyller 50år. Lucas kryper riktigt nu och börjar ställa sig upp mot bord och stolar eller annat som finns i närheten. Vi köper två nya katter Bengt och Gunvor. Det går sådär då de inte är rumsrena och någon vecka senare försvinner Bengt. Medan Gunvor blir väldigt mycket mer tillgiven och sällskaplig. Vi berättar för familjen om nya tillskottet. 
 
Oktober: Kusin Elias fyller 1 år. Lucas kan stå själv. Inskrivning på MVC och ultraljud bokas. Söker dagisplats åt Lucas och börjar smått prata om att göra om köket så vi kan få till ett barnrum till. 
 
November: Vi har gemensam ledighet. Lucas sover numera bara en gång om dagen. Den 18 november tar Lucas sina första steg och de går inte beskriva hur stolt jag kände mig! MIN kille kan! <3 Vi tar 1 års fotografier av honom och är på Ultraljud med "nya" bebisen. En riktig vildig är vad det är! Fortsätter trotts den gemensamma föräldraledigheten att jobba på helger. 
 
December:Vi åker iväg på "Jul på Liseberg" då jag kände att vi behövde ha lite kvalitetstid med familjen. En VÄLDIGT kall helg lyckas vi pricka. Men trotts tågförseningar mm blev det en mysig helg. Skönt att komma bort lite. Sista föräldragruppsmötet.14 December fyllde Lucas 1 år. Och fick första gången smaka en Mumsmums! Födelsedag måste firas! ;)
Ett års kalas för vår lilla prins.
Och mycket julstök som för alla innan jul. Går också på vårt livs första föräldramöte på dagis. (förberedande till dagis) Firar jul med min sida av släkten den 24/25 och Henriks sidan den 25. Planerar en nyår med goda vänner och god mat men ligger ist hemma med vinterkräksjukan (jag) och hoppas de andra klarar sig. Så belv en väldigt lung och inte alls som planerad nyår men bara göra det bästa av det och hoppas de kan bli som planerat nästa år. 

Kommentarer



Postat av: Matilda - Mamma till Minelle

Svar: Jag tycker personligen inte alls om de stolarna man sätter på en bordskant, föredrar en vanlig barnstol på ben då hon istället kan sitta med lite här och var och inte bara vid bordet. Och yes dom 30 dagarna blir man påmind om hela tiden och inget man missar direkt hehe, huuur bra som helst! Men tack för tanken iaf!

Svar: Okej. Ja alla är vi olika. sen är det säker varierande på hur "stora" barnen är. Lucas är ju där han vill vara iaf å då är dem väldigt bra. :) Minelle är ju lite mindre. (:
joliisb.blogg.se

2013-01-05 @ 17:05:59
URL: http://mwillbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0