NU är han här!

Den 28/4 kom han äntligen och fort gick det när han väl bestämde sig. 
Kände ingenting mer än vanligt på kvällen dem 27, så slrev ett inlägg till svägerskan på fb att L kommer nog få ha sin födelsedag i fred om inget händer väldigt fort. Då var kl runt 22.. Hade svårt att somna men somnade väl runt halv tolv-tolv.. och vaknade kanske halv ett av första riktigt onda värken.. men tänkte att de ju också var en färvärk bara... ganska snart kommer en till och en till och en till.. tar två alvedon men de hinner nog inte ens börja verka innan Henrik tycker vi ska ringa förlossningen. Då är kl kanske ett... de tycker vi ska komma in då de gått rätt fort förra gången enligt dem. Ringer mamma å pappa å säger att vi ska åka å att dom får möta upp i vid sjukhuset å ta Lucas. Och tur var de. Att dom mötte upp där. Vi pakar ihop de sista som kännssom en evighet. Nu gör det riktigt ont. Och hela resan in gör väldigt ont. Vet inte hur jag ska sitta eller ta vägen... strax efter två år vi inne på förlossningen enligt Henrik 02.10.. in i första rummet en väldigt snabb undersökning. Öppet 8 cm! :O direkt till förlosdningsrum.. och riktigt hur jag får av mig kläderna vet jag inte men lustgas ser jag till att få fort. Och vad skönt det var!! Hinner inte få på mig sjukhuskläderna mer än till hälften och bm, usk står fortfarande vid datorn och fyller i något när krystvärkarna börjar. När H ska säga, "hon har pratat om eda..." hör han bm säga en kryst till så är bebis ute. 02.32 är han född. Ca 20 min på förlossningen innan vi har vår andra älskling hos oss. Sedan väntar några timmar på barnläkare för undersökning innan vi fick åka hem. Tyvärr fick vi en magsjuk stor pojke i samma veva så vi legat sjuka första veckan men nu har det rättat sig till. Men var inte så jag tänkt spendera de två första veckorna. :P 

Kommentarer




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0